Kolozsvár

2011.10.04. 21:03

  Közelben születtem, távolabb élek tőle, sokszor jártam ott, de mindig szaladva, ügyintézve, nem nézelődve. Azt mondtam magamnak most másképp lesz, megnézem turista szemmel is. Reggel letudtam a bankkártyát amiért oda kellett utazni és párommal együtt nekivágtunk a városnak gyalog. Pár óra állt csak rendelkezésünkre, hamar eldöntöttük mit fogunk megnézni, a Mátyás király emlékművet és a Szent Mihály-templomot.

  Fél óra gyaloglás után beérkeztünk a térre, zene szólt, valamilyen fesztiválra vagy zenés rendezvényre hangolódtak. A templom, kék égre magasló tornyával uralta a teret, előtte a szoborcsoport mozdulatlanul állt talapzatán. Szemlélni kezdtem az alakokat egyenként és rádöbbentem, hogy a lovon ülő Mátyáson kívül a többieket nem ismerem. Figyeltem az aprónak nem mondható részleteket és megtorpantam egyik arckifejezése láttán. Mintha azt ordította volna felém: 

  -Nem tudod ki vagyok én?.....

  -Nem. Nincsen ebben semmi, majd utánanézek.

  Fotóztam, fotózott, körbejártuk a teret, videóztam. Bekívánkóztunk a templomba. Az utca zaját hátunk mögött hagyva beléptünk. Belsőtere magasranyúló oszlopaival megálljt parancsol. Csak álltam az időkoptatta kőpadlón és nem bátorkodtam beljebb menni. A bejáratnál, kétoldalt faragott szenteltvíztartók állnak. Részletesen kidolgozott mintázatuk egészen körbefogja őket. Kettőt-hármat kattintottam, átadtam páromnak a gépet és amíg ő körbe sétált a templomban, én leültem hátul egy padra.

  Az embereket figyeltem: a sietős léptek beérve lecsendesednek, arcok komollyá válnak és mély gondolatok suhannak át fölöttük. Pár perces megálló ez a szaladó világunkban, egy csendes, léleknyugtató, szent helyen. Lassan mennünk kellett, hívott a mindennapi élet rohanása. Az élet zajlik, néha velünk morajlik; apám csengetett telefonon, a kisebbik fiunk térdsérüléssel kórházba került. Soha jobbkor, gondoltam hirtelen, de utána előjött belőlem a higgadtan intézkedő, szerető anya és elindultunk haza.

 http://indafoto.hu/The_family/kolozsvar_matyas_kiraly_emlekm

 

A bejegyzés trackback címe:

https://adora.blog.hu/api/trackback/id/tr443278766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása