6_1.JPG   

  Gyerekkorban vinettaként ismertem meg ezt a lila, óvális zöldségfélét. A vinetta magyar elnevezéseit később tudtam meg: padlizsán, tojásgyümölcs, törökparadicsom, kékparadicsom.

  Sokféleképpen el lehet készíteni, rengeteg receptet lehet találni. Aki szereti a padlizsánt ízét, biztos ki is próbált egyet-kettőt.

 

  Ma sütöttem vinettát.( nem jön a nyelvemre a ''padlizsán'' szó :) ) Röviden ismertetem a receptet, kedvencem, nagymamám szokta volt így elkészíteni.

  Hozzávalók: 3 vinetta, két közepes hagyma, egy-két paradicsom, kevés olaj, pici só.

  Megsütjük a vinettákat szabadban vagy a kemence sütőjében. Ha szabad lángon sül, enyhén füstös lesz, ez fokozza jellegzetes ízét. Megpucoljuk, hideg vízben átmossuk és fakéssel vagy egy fakanállal krémesre törjük. Két közepes hagymát apróra vágunk, kevés olajon megpárolunk, hozzákeverünk két kockára vágott paradicsomot ( ha zavar a héja le lehet hajalni, én nem szoktam ) és pár percig összefőzzük. Ezt a szószt hozzákeverjük a vinettához, ízlés szerint sózzuk. Kenyérre kenve, reggelire, vacsorára nagyon jó.

  Jó étvágyat!

http://indafoto.hu/The_family/vinetta_padlizsan

A bejegyzés trackback címe:

https://adora.blog.hu/api/trackback/id/tr34756785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zef 2012.09.18. 05:59:41

ahány ház, annyi szokás :)
süti beállítások módosítása