Utazás a köldököm körül

2012.11.29. 11:33

  Négy napja itthon lábadozok...  de ugorjak a történet elejére.

  Úgy két éve éreztem először, hogy valami nincs rendben a köldököm körül. Megjelent egy kis dudor, fájt. Egy ideig hessegettem a gondolatot, hogy sérv lehet, azután csak rászántam magam és utánanéztem neten. Egyre komolyodott a dolog, a nyáron megvizsgáltattam egy sebésszel aki biztosan megállapította, hogy köldöksérvem van.  

  Rögtön elkezdtem keresni azokat az okokat amelyek miatt nálam ez kialakulhatott. Elsőre a két terhességem jutott eszembe, mindkét fiam négy kiló körüli súllyal született, azután meg a nehéz fizikai munkára gondoltam, amitől sose álltam félre.

  Augusztus óta szoktatom magam az elkerülhetetlen műtét tényéhez, lelkileg is felkészültem rá, és viszonylag nyugodtan vártam az őszt, a novembert. Ekkorra vége a kinti munkáknak és nyugodtan lábadozhatok.

  A család is elfogadta a gondolatot, a párom meg a fiúk is. Anyu és apu, mint mindig sokat segítettek és mellettem vannak, ezúton is köszönöm nekik. Nénénknek is aki szintén segít és Meli Melindának aki által bekerültem Kolozsváron a legjobb sebészetre. 

  November 23-án műtött egy sebész, akinek tanulmányi esetet nyújtottam, az ő szavai szerint, merthogy ő ilyent még nem látott. Maga a sérv kicsi kis lyuknak bizonyult a hasfalon, ellenben a hasizmaim olyannyira ki voltak gyengülve és el voltak távolodva, hogy egy hálót is beültetett a műtét során. 

  A helyzetem komoly, mondta: Két hétig ágyban pihenő, négy hétig haskötő használata, három hónapig óvakodni hirtelen mozdulatoktól, emeléstől, székrekedéstől, megfázástól, és csak hat hónap után juthat eszembe, hogy nehezebb fizikai munkát végezzek. Ezenkívül fennáll a háló kilökődésének a veszélye is.

  Szép zöldre volt a műtő kifestve, de nem szerettem meg annyira, hogy egyhamar visszavágyjak oda, így elhatároztam, hogy betartom a javallatait.

A bejegyzés trackback címe:

https://adora.blog.hu/api/trackback/id/tr24933240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása