Egyensúly

2013.01.15. 17:46

egyensúly.JPG

   Ide-oda rakosgattam egy marék dióbelet, ami karácsonyban nem fogyott el. Esténként rágcsáltam belőle és közben átfutottam gondolatban a régen elfelejtett, diós süteményrecepteket.

   Nagymamánál kóstoltam gyerekkoromban az Egyensúly néven ismert süteményt. Arra emlékeztem, hogy mindenből egyenlő mennyiség kell, meg arra, ahogy a tojásokat mérte, de a pontos receptet nem tudtam. Megkértem anyut nézzen utána a receptes füzetében, hátha megtalálja. El is hozta. A képen látszik a készítés folyamata, a recept meg itt következik: 

                                            Egyensúly

   6-8 tojást lemérünk, majd ugyanannyi súlyú zsiradékot( vaj, margarin vagy zsír ), cukrot, lisztet. Szükségünk lesz egy sütőporra, egy vaníliára, citrom lereszelt héjára, csipet sóra és vagdalt dióra.

   A zsiradékot a cukorral símára keverjük, egyenként beledolgozzuk a tojássárgákat, vaníliát, sütőport, citromhéjat, sót, lisztet. A tojásfehérjéket felverjük és lassan hozzáadjuk a masszánkhoz. Egy jól megkent tepsibe egyengetjük, tetejét megszórjuk vagdalt dióval és előmelegített sütőben sütjük. Még melegen megszórjuk porcukorral és egy pohár segítségével félhold alakú darabokra vágjuk.

   Száraznak tűnhet, de nem az. Finom a tetején a pörkölt dió. Tejjel nagyon jó. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://adora.blog.hu/api/trackback/id/tr405020104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása