Érik a paradicsom. Főztem paradicsomlevet, eltettem lecsót is a hidegebb hónapokra. Itt meg is állhattam volna, ha nem kerül a kezembe egy főzőcskés folyóirat, tele jobbnál jobb őszi receptekkel. Abban láttam az érett paradicsomból készített lekvárt.

   Amikor eldöntöttem, hogy kipróbálom, meg sem fordult a fejemben, hogy ez is azok a dolgok sorába kerül, amiket az ''egyszer volt Budán kutyavásár'' cím alatt gyűjtök.

   A folyóiratban leírt recept:

   1 kg paradicsom, 750 g cukor, 1 citrom, 50 ml rum, 1 vaníliás cukor, 2 csésze víz.

   Kemény paradicsomokat válasszunk, a héjukat lehúzzuk, félbevágjuk, kimagozzuk. A cukrot a két csésze vízzel feltesszük főni, hozzáadjuk a paradicsomot, a vaniliát, a citrom levét és a lereszelt héját, majd a rumot. Folytonos keverés mellett készre főzzük.      

   Az én lekvárom története:

page1blog_2.jpg

   Beleszerettem pár gyönyörű paradicsomba, öröm volt rájuk nézni, külön is raktam őket a lekvárnak. Forró vízbe dobtam pár pillanatig, utána hideg vízbe átszedtem, így a héjuk könnyedén lejött. Felvágtam őket, a magjukat amennyire tudtam kiszedtem, és a húsos részüket kockára vágtam. Egy lábasba odatettem főni a körülbelül két kiló paradicsomot. Hamar levet eresztett, ráraktam két kiló cukrot és főztem. Az állaga inkább egy szirupéhoz hasonlított, mint lekvárhoz. Hozzá kevertem az ízesítőket: a citrom levét, reszelt héját. Rumom nem volt, az kimaradt. Azt gondoltam, ha jó sokat főzöm sűrüsödni fog... na várhattam. Késő éjjel lévén feladtam az egészet, lehúztam a tűzről és a ''holnap okosabb leszek'' gondolattal otthagytam.

   Reggel belekavartam, lássam mennyire sűrű, de folyt mint a paradicsomlé.

   Munkából hazafele vásároltam két tasak gélfixet és fixre megfőztem vele. Próbát szedtem egy tányérra, jó lett és végre üvegekbe mertem a csodalekvárt.

   Milyen ízű? Finom. Jobb mint a tavalyi zöldparadicsomból főzött lekváré. Ki lehet próbálni. Egyszer.

page2blog_1.jpg

   Milyen a lekvárpróba?

   Egy kistányérra kevéske lekvárt kanalazunk, hűtőbe tesszük. Amikor a tányér alja tapintásra hideg, az ujjunkkal egy csíkot húzunk a lekvár közepébe. Ha a két oldal nem folyik össze, akkor megfelelő állagú a lekvárunk.                  

    http://indafoto.hu/The_family/paradicsom_lekvar

A bejegyzés trackback címe:

https://adora.blog.hu/api/trackback/id/tr435497230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása